26 Eylül 2008 Cuma

pide kuyrukları ve stratejik yaklaşımlar.



Sona doğru yaklaşırken aklımdan uzun süredir geçen bazı şeyleri zamanı geçmeden anlatmak istedim. ( Son derken dönem olarak )

Hiç içinizden gelmiş midir?Bir Ramazan gününde iftar yaklaşırken yolunuz pide kuyruğuna düşerse, sırada sabırsızca ve merakla beklerken sıradaki diğer insanlara ;

- hadi bu kadar düz olmayalım soru işareti şeklini oluşturalım bugün de! demek.

Benim aklıma geldiği gün sırayı bu şekilde bulmamla sonuçlandı. Çok içten isteme işini saklı tutuyordum oysa ki. Soru işareti değil ünlem de kurtarırdı. Fakat sanmıyorum ki birileri radikal kararlar alıp birbirine eşit uzaklıkta duran pide kuyruğu eşrafına aldırmayıp bütünlüğü bir noktada bozsun. En azından bunu böyle bir ortamda gerçekleştirmez herhalde. Öyle sanıyorum.

Stratejik yaklaşımlar bir yana, çok sevmişimdir ben o kuyrukları. Kestirmeden pide almak varken işi hep uzatmışımdır hatta. Gözlem yapmak çok eğlenceli olabiliyor. Aradan arkadaşının yanına muhabbet etme bahanesiyle gelen küçük çouk tam sıra ona gelince gözlemci tarafından enselenir felan bazen.

- Bir dahakine önümüze geçerken izin iste olur mu? çok ayıp böyle başkasının önüne izinsiz geçmek.

Sağ kulağına doğru gayet sakin bir edayla söylenir. Çocuk ürkütülmez ama senin orda olmandan pek de mutlu değildir. Aynı hatayı tekrarlayan kadar ılımlı yaklaşın derler, sabrı zorlasa da.Sol kulağını çekmeye ramak kaladır aslında o his.

O biter mahalle ortamına has muhabbetlere şahit olursun. Eskiler belli eder kendini, yeniler arada kendini yabancı hissetse de pidesini alacaktır elbet.

Gülümseyen insanlar vardır sonra yanından geçerken, seni her gün gördüğü için kendini yakın hissetmeye başlar. Konuşmadan da bir çok şey paylaşmanın verdiği hisle gülümsemekten hoşnut olursun.

Oluyor böyle şeyler...

10 yorum:

Selin dedi ki...

:)
pide kuyruğuna hiç girmedim ama pide kuyrukları sevimlidir. (evet ben tembel bir insanım, dışarı çıkıp alışveriş yapmam mecbur kalmadıkça.)
söylenecek çok şey var ramazanın güzellikleriyle ilgili bee :) ama çok konuştuk di mi bunları, bir daha yazmiyim :p

kırmızılı dedi ki...

evet bencede pide kuyrukları çok sıcak ortamlar ve stratejik planlarım yok değil ama burdan paylaşmak istemiyorum hepsini :)

diamandi dedi ki...

pide olasım geldii.... bana gelecek bi kuyrukda bu kadar eğlenceli bekleşmeler olacaksa...

Güllerevurgunum dedi ki...

Benim pideden nefret etme sebebim o kuyruklardır oysa :)

Mesela kuyruklar olmasa pide ile aramızda daha içten bir ilişki kurulabilir miydi? diye düşünürüm ara ara;)

Ama yine de, derin bir analiz olmuş bu. Eğlendim okurken :))

Bir de aklıma geldi. Bu sıraya kaynama olayını küçücük yaşta nerden öğreniyor bu çocuklar?

e.d dedi ki...

: ) evet gayet eğlenceliler, ama semtine ve zamanına göre değişebiliyor tabi. Yani her yerde aynı keyfi vermeyebiliyor özetle. Mahallemin fırını psikolojisiyle yaklaşmakla alakalı sanırım.

Çocuklar; ebeveynleri sağolsun böyle aradan kaynamaları felan göstedikçe tabi ''akılları sıra uyanık çocuk yetiştirmek onlarınki'' başlarına bela açtıklarının farkında değiller sanırım.

Stratejileri paylaşınız lütfen aklınızdan geçenler varsa.

Hııı bi de sana sıra gelmemiştir o yüzden pide almak sana kısmet olmamıştır selinim.

Selin dedi ki...

ben çocuklarımı böyle yetiştirmeyeceğim edaaa, kurallara riayet etmeyi öğrenecekler :p sıra beklenmesi gerekiyorsa bekleyecekler, metroda sağda durmak gerekiyorsa duracaklar, yolda insanların üstlerine üstlerine yürümeyecekler, çarpınca özür dileyecekler :p uymazlarsa neler yaparım bi düşünsene :D hehehe

her işi yapacak birilerinin olması da kötü, o işler bana kaldığında epey bir zorlanacağım :-/

e.d dedi ki...

yandıkkkk : ) yükselenleri farklı olsa bari. neyse ki diğer burçlar hala var :D onların da neslini devam ettirecek birileri olacakkk...:) (hehehe)

Ümit Kurt dedi ki...

pide kuyruğu ve kokusu...

Ramazan'ın en sevdiğim taraflarından ikisi. Hele sıra gelip sıcak sıcak pideyi alınca :)

yok dedi ki...

ramazan'a has bu pide kuyrukları ya..
"Konuşmadan da bir çok şey paylaşmanın verdiği his" de ramazan'a has bence :( bitiyor...

Dilara TAN dedi ki...

Pide kuyruğuna en son küçükken girmiştim:p bu işleri genelde abim yapar ama milletten dinleyip böyle okudukça birşeyler kaçırıyormuşum gibi hissediyorum. bir de kuyrukta açlık milletin başına vuruyor sanırım komik hadiseler olması olası :P