9 Eylül 2008 Salı

Nikâh


Çok gariptir ayrıntılı bilgiye ulaşılamamıştır. Ama vikipedi derki :

Nikâh, evlilik için kadın ve erkeğin bir nikâh memuru önünde, ikişer şahitle, kamuya açık olarak evlenmeyi kabul etmesi ve bunun belgelenmesi, imzalanması. Medeni Kanun'la ilgili.

Evlenenlere aile cüzdanı verilir. Nüfus kaydında değişiklik yapılır. Nüfus cüzdanındaki bekar hanesine evli yazılır.

Bu kadarmış olayı yani. Gözünüzde büyütmeyin (:)) Ben bunun dışında bir sürü ayrıntı görüyorum misal. Arabeks tavırlarda yapılanı var bu işin, ayak üstü bilet keser gibi yapılanı var, gayet nezih bir görüntüde hayata geçirileni var...Gerçekten sevdiği için evleneni var, resmi işleri rayına oturtmak için yapılanı var, derme çatma yapılanı var, şahşahalı olanı var... Var da var...

Bana sıkıntı veriyorlar çoğunlukla bunu bilirim. Klasik tavırlar, kötü fotoğraf çekimi, takı merasimi, akrabanın eş dostun darısı başına replikleri (çıldırın!!!)


Mutlu ana ortak olan çok az insan vardır yani özetle. Candan sarılanların, gözlerinin içi gülenlerin azınlık olduğu ortamlar. Bir nikah bir cenazede görürüm böyle insanları toplu olarak zaten. Toplu bir iş için biraraya gelince insanların sapıtması sanırım olayın özeti. Bende mi gariplik var? O konuda çok düşündüm: )

Söylenecek çok şey var bu konuyla ilgili.Bağdaştırılamayan durumlar var.
Bknz: İslam da nikah.

Bknz : mariage(fransızca) Dinlerarası algılamayınız!


Gerçek anlamda mutluluğunu paylaşan insanların olduğu, ya da gerçek anlamda üzüntünü paylaşan insanaların çoğunlukta olduğu faaliyetleri destekliyoruz efendim.
Bugünü seçmem bir nikaha dahil olmamdır sadece. Çift bazında bakmazsanız sevinirim: )

2 yorum:

delikanlı dedi ki...

evlilik,yaşlanınca bana kim bakacak sorusunun cevabıdır nokta:)

e.d dedi ki...

iyi günde kötü günde- hastalıkta ve sağlıkta... :)