30 Eylül 2008 Salı

bir kavanoz bayram.


Yolda giderken, tam boğaz köprüsünden geçerken üstelik, aklıma geldi...

Bir değil bin parça geldi aklıma. Ve hepsini kavanoza doldurup eve götürmeye karar verdim. Eve giderken dedim ki; hepsi kavanozda durmasın gittiğim yerlerde tanıdıklara bölüştüreyim biraz sonra bir kısmı da oyuncak sepetine düştü ardından, ses çıkarmadım. Olduğu gibi bıraktım.
Küçük olanı düşünmek için büyük halimle uzaklaştım. Aklıma kenarında işlemeler olan mendiller geldi, bayram harçlıkları geldi, büyükler, küçükler, kuzenler, uzaklar, şehirlerarası otobüs yolculukları bavulun üst kısmına konulan bayramlıklar, bayram sabahı duyulan anne sesi geldi...

Bugün bayram erken kalkın çocuklar. (!)

Neden erken diye sorgulardım. Çok geçerli cevaplar alamazdım ama aldığım cevaplardan bana uygun olanlarını seçerdim sanırım. Yeniler giyinilecek işte hevesli hevesli aldığınız. Ya da annenin diktiği giysiler olacak birlikte karar verdiğiniz.

Sonra yanımda oturan küçük adama baktım. Anlamaya çalıştığını farkettim herşeyi. Anlamıyor ama çok güzel anlatıyor dedim. İyi ki aramıza katılmış dedim küçük yeğenim için. Bizim yenimiz onun eskisi olacak bir gün gelip ve eminim o da içinde bulunduğu zamanlar için eski bayramlar yok diyecek. İşte bu yüzden var dedim. Eski bayramlar hala var. Biz değiştikçe onlarda değişiyor sanıyoruz belki. Hayat değişiyor bizim dışımızda yenileniyor hergeçen gün. Biz izin verdikçe bizi de değiştiriyor üstelik.

Ellerinden sıkıca tutup içeri çektim hayatı sonra...kendi düşünceme davet ettim, üstelik zorla. Arabada kalabalıklaştık birden kimse kendine yer bulamadı, müsait bir yerde bıraktık hepsini. Cam kenarından beylerbeyi sarayından başladım düşünmeye, mecidiyeköy Xerox'a gözüm takılmıştı ki bitti düşüncem. İşte dşüncene bile bulaşıyor yeni dedim kendi kendime. Başlangıç ve bitiş arasındaki uçurum, diğer bir deyişle aslında el yapımı bir köprü, senin aklından geçen yollardan tamamen bağımsız...

Bir de ondan dinleriz sonra bu hikayeyi belki. Bayramlar nasıldı, nasıl yaşıyoruz artık söyle bakalım küçük insan. (?)




Hiç yorum yok: